laupäev, 4. september 2021

Delikaatsetes isikuandmetes ei ole lubatud võõrastel tuhnida

Mustvee vallavanem Terje Rudissaar kinnitab, et on terve!
Terje Rudissaar

 Esimese septembri õhtu

Esimese septembri õhtul jõudis minuni info, et Jõgava Haigla juhataja Peep Põdder on levitanud minu delikaatseid isikuandmeid. Delikaatset infot edastades väitis Jõgava Haigla juhataja Peep Põdder nii: Terje Rudissaar on haiguslehel lähikontaktne, aga ei ole kodus, vaid käib Mustvee vallavalitsusse tööle.  Mulle teadaolevalt jõudis selline anonüümne vihje ka Postimehe ajakirjaniku Eili Arulani. 
Selgitus: Olen Mustvee vallavanem, samas olen Jõgeva volikogu liige. 
Ja nii plaat mängima hakkas: kohe, kohe, kohe ja kuidagi kohe väääga kiiresti jõudis väär info Jõgeva vallamajja ja sealt edasi ikka veel vingemalt mööda valda edasi - järgmiseks päevaks Mustveeni välja.....


Haigusandmed ja delikaatsed isikuandmed

Minu teada on kõikide inimeste haigusandmed delikaatsed isikuandmed. Jõgava Haigla juhataja Peep Põdder ei ole minu perearst, ka ei ole ta minu eriarst ega mingit muud moodi minu tervisega seotud arst, seega ei ole olnud tal õigus minu haigusandmeid vaadata. 

Ometigi on seda tehtud, kui valehaiguslehe infot levitati. Kuidas saan ma väita, et minu delikaatseid andmeid on võõras vaadanud: Selgitan olukorda: Palamuse Perearstikeskus oli ekslikult avanud minu nimel haiguslehe kui lähikontaktne. Tehtud oli inimlik eksitus. See selgus teise septembri hommikul kui (02.09.2021) telefonivestlust Palamuse Perearstikeskusega pidasin. Eksitus parandati ja ekslik haigusleht tühistati, aga Jõgava Haigla juhataja Peep Põdder oli juba väära info laiali pläranud ja oma ebaeetilise ja ebakompetentse uudishimuga tekitanud tahtlikult laimava teo.

Minuga on võetud ühendust ja küsitud, kas tõesti olen covid-19 lähikontaktne ja miks ma tööl olen? No mis siis ette võtta. Ei jõua igale ühele seletada mis ja kuidas....

Võtsin ühendust Haigekassaga ja Terviseameti Lõuna regiooni juhiga. Uurisin kuidas on õige käituda: praegu on tekitatud mainekahju nii Terje Rudissaarele kui ka Mustvee Vallavalitsusele.

Haigekassa soovitas esitada kaebuse. Läbi arutelu Haigekassaga ja Terviseameti Lõuna regiooni juhiga jõudsime ühisele seisukohale, et kuulujuttusid ja laimu piirata on mõttekas tehes avaliku pöördumise: Nii ka toimetasin, võtsin ühendust maakonna lehe Vooremaa peatoimetaja Kerttu-Kadi Vanambiga ja reedeses ajalehes Vooremaa ilmus lugu: 


Anonüümne vihje:

Ah jah: anonüümne vihje jõudis ka kiiresti-kiiresti Postimehe ajakirjaniku Eili Arulani, kes haistis kõmulugu, aga oli niipalju tark, et uuris kas talle anonüümselt antud vihe: Terje Rudissaar, kes on ka Mustvee vallavanem, on koroona lähikontaktne ja samas käib tööl, on ikka tõene: Terviseametist sai ta vastuse, et selline väide ei ole tõene. 

Epiloog:


Enne kui mina kuulsin, et olen lähikontaktsena haiguslehel, teadsid seda juba Jõgeva vallas osad koalitsiooniliikmed? Kuidas küll?? Mina kuulsin haiguslehe (mis ei olnud avalik veel ja ka mitte lõpetatud) välja andmise kohta alles teisel septembril, kui Mustvee raamatupidaja sellekohase küsimuse minult küsis.
Peep Põdder teeb läbi sotsiaalmeedia postituse, et tema minu terviseandmeid ei ole vaadanud, siis tekib küsimus, kas haigekassa süsteemis on turvaleke ja mingi kildkond saab käia tutvumas haiguslehtedega (mis on alles süsteemis sees ja ei ole lõpetatud ega välja makstud) ja seejärel selle info Peep Põdderile esitab? Minu nimele valesti välja antud haigusleht on enne kui mina sellest kuulsin juba leidnud tee avalikkuse ette ja seda läbi Peep Põdderi ja koalitsioonipartnerite suu. Nüüd tekib küll küsimus kuidas on see võimalik? Kuidas sai Peep Põdder teada, et minu nimele oli välja antud haigusleht?  Kui mina haiguslehe veast kuulsin, tegutsesin kohe ja väär haigusleht koheselt tühistati, aga seda ju ei teatud ja see võimaldas saada aimu "anomaaliast haigekassa haiguslehtedega seoses" ja kuidas need siis "jalutama" lähevad ja tee Jõgevale leiavad!
Ja ei ole mind mõtet ähvardada!  

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Tundub et igaüks võib su delikaatseid isikuandmeid vaadata, vastaselt juhul oleks praeguse juhtumi peategelane juba kuskil tootval tööl. Valimised ta juba "võitis"


Go away now...