laupäev, 19. mai 2018

Ulakast volikogu liikmest jälle korralik eelarvekomisjoni aseesimees



Istung 17. mail algas - 

Heli Raevald tegi ettepaneku muuta istungi järjekorda ja tuua eelarvekomisjoni esimehe ja aseesimehe valimine esimeseks punktiks! 
Lihtsalt lambist - ilma põhjendamata miks sellist muudatust vaja oli! Aga see näitab ju suhtumist teistesse volikogu liikmetesse! Näe Heli Raevald tahab ja kuna koalitsioon teab põhjust, siis opositsioonil ei olegi vaja teada! Kinnitame aga koalitsiooni häältega päevakorra ära ja läheme edasi!

Mis siis juhtub - nagu eelmises loos kirjutasin -  nii ka juhtus!

Hakatakse valima eelarvekomisjoni esimeest ja aaseesimeest! Esitati kaks ettepanekut: Põdder ja mina - Terje Rudissaar. Koalitsioon pidas ja Põdder sai oma 14 häält! Opositsioon oli sedameelt, et olen parim kandidaat ja nii ma saingi 9 häält ning olingi jälle eelarvekomisjoni aseesimees - meid, kes me opositsioonis oleme, on lihtsalt volikogus vähem! :-D
Tänasin viisakalt minu poolt hääle andnuid ja andsin ka Peep Põdderile teada, et saame teha jälle koostöös! 

Reovee kohtkäitluse ja äraveo eeskiri - 

See on eeskiri, mis puudutab pigem hajaasutuse elanikke ehk siis maaelanikke! 
Eelmisel aastal oli saatnud ministeerium "näidise", mis oli ikka tõeliselt räige - ülereguleeritud ja inimvaenulik. Loen ja loen - eelamise aasta septembris pidin tegelema selle määrusega juba korra ning Palamuse vallasekretär koostas selle määruse, jättes välja tobedused ning tollases määruses arvestati, et inimesed on ise mõtlemisvõimelised ja arukad ning ei vaja iga liigutuse reguleerimist! See määrus kinnitati kõikide koalitsiooni volikogu liikmete poolt  siis! :-D 
Mis siis toimub Jõgeva vallas selle määruse koostamise ja arutelu juures? 
Räige ja inimvaenulik, ministeeriumi näidis oli määruse väljatöötamisel aluseks ja isegi veel veidi juurde keeratud seda reguleerimist. Nii on siis ette valmistatud määruse eelnõu vallaametniku poolt ja heaks kiidetud valitsuses. Mõistan isegi ametnikku - ta on noor ja arvab, et ministeerium ongi see, kelle arvamuse ja nõuga PEAB arvestama! Aga asi on selles, et seesama ministeeriumi ametnik, kes nõu annab, ei tea tuhkagi meie, Jõgeva valla tegemistest! Meie siin teame ikka palju paremini, kes me oleme! 
Mina arvan, et inimese vara on püha ja puutumatu – seda ütleb meile Eesti Vabariigi põhiseadus ja kuidas saab siis Jõgeva vald õigustada rahalisi vahendeid nõudvaid kiireloomulisi likvideerimisi! Ma ei saa aru, kuidas ei mõista meie koalitsioon, et oleme kõik mõtlemisvõimelised ja mingi ametnik ministeeeriumist ei peaks meile ette kirjutama jaburusi! Nõme on see, et koalitsioon siiski käsib Jõgeva vallarahval nende nõmedustega arvestada, kui kinnitas määruse ja minupoolseid muudatusettepanekuid ei arvestanud! 

No see, et volikogu liikmeid ei huvita jäätmehoolduseeskirjaga tutvumine - loogiline - 

oligi nii pikk määrus ja ettepanekud, mis esitasin jäidki sellepärast koalitsiooni saadikutele arusaamatuks! Kui sa ei saa aru, millest jutt ja koalitsioonis ikka käsk kätte antud, et tuleb Rudissaare muudatusettepanekute vastu hääletada  - siis nii tulebki teha, arvab koalitsiooni volikogu liige! Kahju muidugi, aga demokraatia ju selline ongi!

Vallavalitsuses töötab vääga palju ametnikke

Kui riik kehtestab seaduse või määruse ja seadusest tulenevalt on tegemist kohaliku omavalitsuse kohustustega, siis nii ta sinna seadusesse ka kirjutab! Kui volikogu tunneb, et ta on andnud valitsusele õiguse nende seaduste täitmiseks tööle võtta ametnikud, siis on mõtekas delegeerida tegevuse täitmine vallavalitsusele. 
Aga samas on mõtekas ja vajalik teada, mida delegeerida ja mis jätta volikogul otsustada. Selleks, et volikogu asjast korrektselt aru saaks, on oluline, et ettevalmistatud seletuskirjad dokumentide juures oleks korrektsed! 
Kahjuks on nii, et Jõgeva valla ametnikel on siin ikka veel pikk rada käia! Saades kätte volikogule saadetud keskkonnaõiguse ja maaõiguse delegeerimise eelnõu seletuskirjad, saan lausa kurjaks. Seega võtan kätte ja koostan kirjad (esimene ja teine)! 
Saadan ära: Kirjad algavad: "Esmalt teen märkuse, et antud seletuskiri on koostatud lähtuvalt sellest, et volikogu liige ei saaks mitte mingil juhul aru, mida ta hakkab delegeerima vallavalitsusele. Volikogule esitatud eelnõude seletuskirjades peaks olema viidatud ka määrustes kasutatud seaduste paragrahvidele ja lõigetele, mille  alusel neid õigusi on mõttekas delegeerida vallavalitsusele. Elementaarne viisakus volikogu liikmete suhtes on seaduste paragrahvide ära toomine, ainult sel juhul on määruse seletuskiri korrektne. Praegu volikogule esitatud seletuskiri ei anna mingisugust ülevaadet, mis seaduste paragrahvidest lähtuvalt on mõttekas volikogul delegeerida määruses toodud toimingud vallavalitsusele.  Olen sellisele lähenemisele juba viidanud 28. märtsi istungil."
Seejärel vestlsin ka ametnikega ja põhjenasin, miks sellise abistava kirja saatnud olen. 

17. mai istungil kuulan ettekannet - 

nii põnev......, sest ettekanne on sama jama nagu esitatud seletuskiri! Volikogu esimeest lihtsalt ei huvita! ja nii ta sellised algelised seletuskirjad ka laiali saata lubab! Mina hindan ja austan end küll hulga rohkem, aga ju siis Jõgeva vallavolikogu esimehele käivad küll ja kuna ei nõua, siis vallavalitsus lubabki sellist algelisi ja mittemidagiütlevaid seletusi koostada, mis tegelikult näitab  harimatust ja algelisi oskusi seletuskirjade koostamisel! Minge kooli ja õppige....

Mõne päeva jooksul räägime ka taotlusest vallavanemale Aare Olgole - no ei saa me ei üle ega ümber Palamuse lasteaiast - kas tegu on valitsusel oma volituste ületamisega!? 
Teine teema siis põnev -kas volikogu esimees Raivo Meitus on korruptsiooniga vastuolusse läinud?


Kommentaare ei ole: