Demokraatia Jõgeva moodi
Volikogu komisjonidesse kaasatakse erakondadele lojaalseid inimesi. Jõgeva vallavolikogu komisjonides on kokku kaheksa liiget, koalitsioon paneb omalt poolt komisjoni kuus inimest ja opositsiooni liikmeid on ainult kaks inimest! Jaa-jah - see on küll vastuolus KOKS § 47 lõikega 1/3, aga tegelikkuses on selline olukord. Jõgeva valla põhimäärus on koostatud nii, et blokeerida kõik opositsiooni algatused - ehk siis ükski otsuse eelnõu ei jõuaks volikogu päevakorda! - See, millele pöörab tähelepanu Õiguskantsler - poliitika hea tava - sellist asja Jõgeval annab otsida....
Proloog:
Need on Jõgeva valla eelarvekomisjoni liikmed – otsuseid tehes on nad avaliku elu tegelased! Peep Põdder - esimees; Terje Rudissaar - aseesimees; Andres Kittus; Aivar Kokk; Ülvi Nool-Kõre; Raivo Pruuel (end. Meitus); Riho Seppet; Ain Viik.
Eriti on nad avaliku elu tegelased, kui kohaliku omavalitsuse korralduse seadusest (KOKS § 22 lõikes 21 ja 22) AINULT VOLIKOGU pädevuses olevaid õigusakte läbi vaatavad ja võtavad vastu erinevaid otsuseid! - just nimelt VÕTAVAD VASTU OTSUSED, mida peaks tegema volikogu liikmed, kes on saanud oma volitused rahvalt! - Siiski otsustavad komisjonid - kas volikogu üleüldse saab näha otsuse eelnõusid? Selline nõmedus on Jõgeva valla põhimäärusesse sisse kirjutatud - trillalla, trallalla, küll on tore tõmmata-lükata ja näidata! 😂😂😂😂 Komisjonidest on tehtud ülemuslik „punt“, kes otsustab ning kui eelnõu jääb vastu võtmata komisjoni poolt, siis eelnõu ei suunata volinikele teadmiseks ehk siis komisjon mitte ainult ei kontrolli ja arutle, kas ettevalmistatud eelnõud on korrektselt ette valmistatud – vaid teevad otsuseid VOLIKOGU LIIKMETE EEST ÄRA, nagu selgitas komisjoni esimees Peep Põdder eelarvekomisjoni 22. aprillikuu koosolekul eelnõu menetlemise hääletamisel : "...jäi vastu võtmata...heaks kiitmata"!?
Eriti on nad avaliku elu tegelased, kui kohaliku omavalitsuse korralduse seadusest (KOKS § 22 lõikes 21 ja 22) AINULT VOLIKOGU pädevuses olevaid õigusakte läbi vaatavad ja võtavad vastu erinevaid otsuseid! - just nimelt VÕTAVAD VASTU OTSUSED, mida peaks tegema volikogu liikmed, kes on saanud oma volitused rahvalt! - Siiski otsustavad komisjonid - kas volikogu üleüldse saab näha otsuse eelnõusid? Selline nõmedus on Jõgeva valla põhimäärusesse sisse kirjutatud - trillalla, trallalla, küll on tore tõmmata-lükata ja näidata! 😂😂😂😂 Komisjonidest on tehtud ülemuslik „punt“, kes otsustab ning kui eelnõu jääb vastu võtmata komisjoni poolt, siis eelnõu ei suunata volinikele teadmiseks ehk siis komisjon mitte ainult ei kontrolli ja arutle, kas ettevalmistatud eelnõud on korrektselt ette valmistatud – vaid teevad otsuseid VOLIKOGU LIIKMETE EEST ÄRA, nagu selgitas komisjoni esimees Peep Põdder eelarvekomisjoni 22. aprillikuu koosolekul eelnõu menetlemise hääletamisel : "...jäi vastu võtmata...heaks kiitmata"!?
Oma eelmise blogiloo lõpus sai õhku visatud küsimus -
Kas Jõgeva volikogu esimees, Margus Kask suunab tema enda tasustamist muutvad (vähendavad) eelnõud volikogu menetlusse või proovib vingerdada, et neid ei menetletaks?
No loomulikult algas üks vingerdamine - volikogu esimees Margus Kask vingerdas ja vingerdas ning leidis koos koalitsioonipartneritega lahenduse: Ta saatis eelnõud eelarvekomisjonile otsustamiseks! Kuna Jõgeva valla põhimäärus võimaldab sellist käitumist (mis samas on äärmiselt inetu ja poliitilist head tava rikkuv- ehk jokk!), siis seda ka ära kasutati ning komisjoni keskerakonnaliikmed ja vana volikogu esimees Raivo Pruuel (end. Meitus) otsustasid!
STOPP! -
KUI EELNÕU EI SOBI KOALITSIOONILE JA KOMISJON JÄTAB TA VASTU VÕTMATA VÕI HEAKS KIITMATA! , siis nii ongi ja VOLIKOGU LIIKMETEL EI OLEGI VAJA NEID EELNÕUSID VAHTIDA!
STOPP!
SELLE ÕIGUSE ANNAB PÕHIMÄÄRUS KOMISJONIDELE !
STOPP! -
KUI EELNÕU EI SOBI KOALITSIOONILE JA KOMISJON JÄTAB TA VASTU VÕTMATA VÕI HEAKS KIITMATA! , siis nii ongi ja VOLIKOGU LIIKMETEL EI OLEGI VAJA NEID EELNÕUSID VAHTIDA!
STOPP!
SELLE ÕIGUSE ANNAB PÕHIMÄÄRUS KOMISJONIDELE !
Volikogu liikmetel ei ole asja otsustamaks volikogu esimehe ametikoha vajalikkuse üle, samamoodi tasustamise üle ei ole volikogu liikmetel õigust oma seisukohta välja öelda - olgugi, et olukord vallas on seoses covid-19 pandeemiaga halvenenud ja kokkuhoid volikogus oleks eeskujuks! - see ei ole eelarvekomisjoni koalitsiooni liikmete arvates volikogu asi ja otsustus, sest komisjoni esimees on teatanud koosolekul väga üheselt, et need otsuse eelnõud jäid vastu võtmata!
Eelarvekomisjoni liikmed
1. Peep Põdder - /keskerakond/;
Nagu sa hea lugeja tähele paned, siis eelnõude keelamise poolt ei ole reformierakondlase Margus Kase enda erakonnakaaslased Ülvi Nool ja Ain Viik. Esimene hääletas selle poolt, et minu poolt esitatud eelnõude üle otsustaks ikka volikogu ise ja teine distantseeris end sellest otsustamisest!
Eelarvekomisjoni liikmed
1. Peep Põdder - /keskerakond/;
2. Andres Kittus - /keskerakonna nimekirjas/ infoks veel - telefonikõnede lindistamine on lubatud, aga lindistust ei ole lubatud kolmandatele osapooltele tutvustada! - selline tegevus on seadusega vastuolus!;
3. Raivo Pruuel (end. Meitus) - /reformerakond/ kes on samas ise andnud teada meedias, et volikogu esimehena on sellel kohal lihtne olla ja saada suurt palka, aga ta ei pidanud õiglaseks selle vähese töö eest võtta nii suurt töötasu. - Aga näe nüüd pooldab, et uus volikogu esimees peaks saama vähese töö eest kõrget/sama palka kui sai tema - siis seda pidas ta mõistlikuks! - kohe näha, et inimesel ei ole ei au ega häbi tunnet! 😂😂😂;
4. Riho Seppet - /keskerakonna nimekirjas/
leidsid, et volikogu esimehel peabki olema palgaline ametikoht töötasuga 3150 eurot, volikogu aseesimehed, kelle panus volikogu töös on samasuur kui tavaliikmetel, peavad siiski saama kokku 1225 eurot, kus komisjoni esimees peabki komisjoni läbiviimise eest saama 150 eurot, samas kui liikmed saavad 15 eurot - see ongi normaalsus!??
leidsid, et volikogu esimehel peabki olema palgaline ametikoht töötasuga 3150 eurot, volikogu aseesimehed, kelle panus volikogu töös on samasuur kui tavaliikmetel, peavad siiski saama kokku 1225 eurot, kus komisjoni esimees peabki komisjoni läbiviimise eest saama 150 eurot, samas kui liikmed saavad 15 eurot - see ongi normaalsus!??
Nagu sa hea lugeja tähele paned, siis eelnõude keelamise poolt ei ole reformierakondlase Margus Kase enda erakonnakaaslased Ülvi Nool ja Ain Viik. Esimene hääletas selle poolt, et minu poolt esitatud eelnõude üle otsustaks ikka volikogu ise ja teine distantseeris end sellest otsustamisest!
Väike meeldetuletus:
Esitasin volikogu esimehele kolm eelnõu - nende eelnõude otsustamine on ainult volikogu pädevus, sest eelnõud on seotud tahtega vähendada volikogu kulusid ehk siis muuta volikogu (ka komisjoni) liikmete hüvitise määrasid.
Kui erasektor kannatab tugevate kärbete tõttu, ei ole moraalselt õige ega õiglane maksumaksja raha pillamine kohalike poliitikute ülalpidamisele. Kulude kärpimisest on veel olulisem eeskuju, mida volikogu liikmed ja valitsuse liikmed taoliste sammudega vallas annaksid.
Praeguseks oleme jõudnud olukorda, kus nii suure avaliku sektori ülalpidamine käib ettevõtjatel üle jõu! - nii riigis kui ka kohalikes omavalitsustes! Jõgeva vallal on vaja kokkuhoiu kohad leida ja kulusid vähendada, sest tulupool väheneb nagunii.
STOPP! Volikogu liikmetel ei ole õigus kokkuhoiu üle otsustada - eelarvekomisjoni keskerakonna liikmed ja volikogust eemaldunud Raivo Pruuel (end. Meitus), otsustasid selle volikogu eest! 😒
Kuigi arvan ja leian, et ka valitsus peaks üle vaatama personalikulud, sealjuures ei pea ma silmas määruse „Jõgeva valla ametiasutuste palgajuhendi“ muutmist, vaid vaatama üle struktuuri suuruse ja kuna valitsuse ja ametnike töö on käivitatud ja töö rutiinseks muutunud, siis on viimane aeg viia teenistujate koormused vastavusse tööga ning leida sealt struktuuri ja personalikulude kokkuhoid!
MITTE PALKADE VÄHENDAMINE nagu püütakse inimesi eksitada! Teenistujate palk ei ole mingit moodi seotud ei vallavanema ega volikogu esimehe tasudega. Vallavanema palgaga on seotud abivallavanemate palk ja praegu ka volikogu esimehe (90%) ja kahe aseesimehe tasud (20% ja 15%).
Kuigi leian, et praeguses situatsioonis on kulude kokkuhoid ainuõige samm, siis volikogu eelarvekomisjoni otsuse valguses on see................ - samas ettevõtjana tean, et raha ei kasva puu otsas ja on teada, et eelarve tulupool väheneb!
Kui erasektor kannatab tugevate kärbete tõttu, ei ole moraalselt õige ega õiglane maksumaksja raha pillamine kohalike poliitikute ülalpidamisele. Kulude kärpimisest on veel olulisem eeskuju, mida volikogu liikmed ja valitsuse liikmed taoliste sammudega vallas annaksid.
Praeguseks oleme jõudnud olukorda, kus nii suure avaliku sektori ülalpidamine käib ettevõtjatel üle jõu! - nii riigis kui ka kohalikes omavalitsustes! Jõgeva vallal on vaja kokkuhoiu kohad leida ja kulusid vähendada, sest tulupool väheneb nagunii.
STOPP! Volikogu liikmetel ei ole õigus kokkuhoiu üle otsustada - eelarvekomisjoni keskerakonna liikmed ja volikogust eemaldunud Raivo Pruuel (end. Meitus), otsustasid selle volikogu eest! 😒
Kuigi arvan ja leian, et ka valitsus peaks üle vaatama personalikulud, sealjuures ei pea ma silmas määruse „Jõgeva valla ametiasutuste palgajuhendi“ muutmist, vaid vaatama üle struktuuri suuruse ja kuna valitsuse ja ametnike töö on käivitatud ja töö rutiinseks muutunud, siis on viimane aeg viia teenistujate koormused vastavusse tööga ning leida sealt struktuuri ja personalikulude kokkuhoid!
MITTE PALKADE VÄHENDAMINE nagu püütakse inimesi eksitada! Teenistujate palk ei ole mingit moodi seotud ei vallavanema ega volikogu esimehe tasudega. Vallavanema palgaga on seotud abivallavanemate palk ja praegu ka volikogu esimehe (90%) ja kahe aseesimehe tasud (20% ja 15%).
Kuigi leian, et praeguses situatsioonis on kulude kokkuhoid ainuõige samm, siis volikogu eelarvekomisjoni otsuse valguses on see................ - samas ettevõtjana tean, et raha ei kasva puu otsas ja on teada, et eelarve tulupool väheneb!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar